Cum ar trebui să arate publicitatea profesională în secolul 21? Memoriu transmis Consiliului UNBR și Grupului de lucru privind perfecționarea legislației profesiei de cinci avocați din Baroul Cluj

Am transmis astăzi, 5 martie 2021, împreună cu colegii avocați Andrei Maxim, Daniel Nițu, Mihai Suian și George Zlati, un memoriu către Consiliul UNBR și Grupul de lucru privind perfecționarea legislației profesiei prin care ne exprimăm poziția cu privire la „Cum ar trebui să arate publicitatea profesională în secolul 21?”

Memoriul a fost transmis în contextul în care din câte cunoaștem se lucrează la modificările statutare privind publicitatea profesiei și e posibil ca în ședința de Consiliu UNBR de luna aceasta să se adopte astfel de modificări.

În principal memoriul nostru s-a axat pe temeiurile pentru care publicitatea profesiei ar trebui să ajungă în secolul 21 și am arătat că modificările ar trebui să aibă ar trebui să aibă în vedere reglementarea neechivocă cel puțin a următoarelor aspecte:

  • posibilitatea avocaților de a folosi publicitatea plătită prin terți (online sau clasic), în măsura în care ele respectă cerințele reținute de art. 47 din Lege și este marcată expres ca având caracter publicitar
  • posibilitatea avocaților de a folosi platforme de intermediere a contactului de orice natură dintre avocat și client, în măsura în care costul de intermediere este reprezentat de un abonament fix, lunar sau anual, nu de un procent din onorariul ce urmează a fi plătit de client
  • renunțarea la procedura „avizării” site-urilor sau a paginilor din rețelele de socializare ale formelor de exercitare ale profesiei, rolul Consiliului Baroului devenind unul de verificare, din oficiu sau dacă este sesizat, a conformității acestora cu prevederile legale
  • renunțarea la reglementări anacronice, cum ar fi dimensiunile firmelor avocaților sau a anunțurilor din ziare
  • renunțarea la interdicția ca formele de publicitate permise (site, pagină din rețeaua de socializare etc.) să afișeze onorariile practicate, având în vedere că informarea eventualului client asupra costului serviciului oferit este o chestiune firească și de bun simț
  • renunțarea la interdicția menționării clienților din portofoliu sau a litigiilor în care forma de exercitare a profesiei este implicată, în măsura în care aceste mențiuni respectă adevărul, este obiectivă și respectă secretul profesional, existând acordul clientului de a fi menționat în portofoliu

Memoriul poate fi citit integral aici.

Mulțumesc colegilor care au fost de acord să sprijine acest demers. Să sperăm că va fi unul favorabil.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.