Consiliul Baroului Timiș implementează reguli de bun simț la nivel de organizare a profesiei

Evident, obiceiurile vechi, birocrația, lipsa de transparență în decizii și tot ce pare depășit din orice punct de vedere poate fi modificat. Dacă există voință. La nivelul noului consiliu al Baroului Timiș se pare că, cel puțin pentru început, există o astfel de tendință.

Juridice.ro publica astăzi hotărârea consiliului Baroului Timiș prin care s-a decis inserarea pe site-ul Baroului a unei secțiuni sau a unui blog independent, securizat, accesibil exclusiv membrilor Baroului Timiș care își propune să colecteze opiniile exprimate de avocați și de alți specialiști ai dreptului, în legătură cu practica judiciară de la o anumită instanță sau parchet, pe o temă dată, în legătură cu problemele teoretice de interes pentru avocați, precum și cu modificările legislative intervenite în domeniile de activitate de interes pentru avocați.

Hotărârea consiliului conține și alte modificări care nu pot fi decât benefice și ar putea fi preluate de orice Barou din țară:

  1. Ordinea de zi a fiecărei ședințe de Consiliu se va publica pe site-ul Baroului, cel mai târziu cu 1 zi înaintea ședinței. Ordinea de zi va putea fi completată, prin votul membrilor Consiliului Baroului, cu cererile/problemele înregistrate la secretariatul baroului, de la momentul transmiterii acesteia către membrii Consiliului și până la ora ședinței.
  2. Orice avocat interesat poate participa în calitate de invitat la ședințele Consiliului Baroului Timiș, pentru susținerea sau dezbaterea cererii/adresei/problemei sesizată de acesta.
  3. Orice cerere care intră în competența Decanului, va primi răspuns în termen de maxim 48 de ore.
  4. Prodecanul va avea exact aceleași atribuții ca și Decanul, putându-le exercita nemijlocit ori de câte ori trebuința o va cere, în absența Decanului.
  5. Se stabilește un program de audiențe la sediul Baroului, pentru Decan și Prodecan, acesta urmând a fi afișat pe site.
  6. Toate hotărârile adoptate de Consiliul Baroului vor fi publicate pe site-ul Baroului, într-un termen de maxim 5-7 zile calculat de la data ședinței în care au fost adoptate.
  7. Votul exprimat de membrii consiliului prin e-mail, conform Regulamentului, va fi valabil numai dacă va fi exprimat de pe adresa comunicată și înscrisă în Regulament.

Din conținutul hotărârii, pe care îl aveți integral aici, reiese și o completă transparență a cheltuirii detaliate a banilor Baroului.

Deci, se poate.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.